У Європі готують справжню революцію для шанувальників залізничних подорожей — вже з 2027 року стартує масштабна мережа нічних поїздів із приватними купе, що об’єднає понад сотню міст. Ініціатором проєкту стала німецька компанія Nox, яка планує зробити комфортну нічну подорож доступною та вигідною альтернативою авіаперельотам.
За словами співзасновника Nox Тібо Константа, ідея народилася з власного досвіду — він здійснив понад 400 нічних мандрівок залізницею по всьому світу й переконаний, що сучасні поїзди мають стати зручнішими, просторішими й доступними для різних категорій пасажирів. Саме тому нові вагони проектують із урахуванням приватності та високого рівня сервісу.
Пасажирам запропонують три категорії спальних номерів:
- Односпальний лофт із верхнім ліжком, власним сидінням і столом;
- Двомісний лофт із двоспальним верхнім ліжком, двома окремими сидіннями та столом;
- Двомісний номер із двома ліжками, одне з яких трансформується у сидіння.
В усіх типах купе обіцяють двометрові ліжка, зручний простір для багажу, можливість вільно вставати на повний зріст, а частина номерів матиме панорамні вікна для мальовничих краєвидів.
У компанії запевняють: навіть з урахуванням індивідуального комфорту нові нічні поїзди Nox вміщатимуть більше пасажирів, ніж традиційні вагони. Ключовий акцент — на стандартизації та оперативності роботи, що дає змогу утримувати конкурентні тарифи на більш ніж 35 маршрутах. Мінімальна ціна за односпальний номер стартуватиме від 79 євро, а двомісний — від 149 євро. На борту працюватиме сервіс харчування, а також передбачені місця для велосипедів і людей з інвалідністю.
До 2035 року Nox планує налагодити регулярне сполучення між Парижем, Барселоною, Амстердамом, Копенгагеном, Варшавою, Будапештом, Римом та ще десятками європейських міст, що дозволить перетворити нічні залізничні мандрівки на зручну альтернативу коротким авіаперельотам.
Усі охочі вже можуть ознайомитися з маршрутами та зареєструватися у клубі Early Bird для отримання знижок і першочергового доступу до бронювання. На сайті компанії публікуються детальні графіки руху та актуальні ціни.
Окрім цього, європейські залізниці продовжують інтегруватися: у 2026 році до Німеччини почнуть курсувати італійські високошвидкісні поїзди Frecciarossa, а до кінця цього року планують запустити спільну систему міжнародного продажу квитків, яка охопить залізниці Німеччини, Австрії та Швейцарії.